آموزش ادجاسمنت لیر پریمیر premiere pro adjustment layers nests

آموزش ادجاسمنت لیر پریمیر premiere pro adjustment layers nests

آموزش پریمیر کاربا adjustment layer در پریمیر

premiere pro adjustment layers nests در مورد چگونگی اعمال جلوه های مستقیم به کلیپ ها در توالی آموزش ادجاستمنت لیر پریمیر  و همچنین نحوه کپی کردن اثرات به کلیپ های دیگر و نحوه ایجاد پیش تنظیم ها صحبت آموزش گام به گام جامع ویرایش فیلم و تصویر با نرم افزار پریمیر PREMIERE CC. با این حال گاهی اوقات واقعا می تواند مفید باشد برای اعمال جلوه ها به یک لایه بالاتر از کلیپ های خود، به نام لایه تنظیم، یا شما ممکن است دوست دارید همه کلیپ های خود را در یک لانه ترکیب و اعمال به آن اثر. هر کدام مزایای خود را دارند، بنابراین ما در این فیلم بحث خواهیم کرد. درست است، بنابراین من اینجا نصب می کنیم، دو بار کپی شده، و سپس در همان ابتدا، یک کلیپ را در جایی که اثرات آن را اعمال کرده ایم، که ما در چند فیلم قبلی کار کرده ایم، داریم. بنابراین من فقط می خواهم این کلیپ را انتخاب کنم و سپس کنترل های اثر را باز کرده و دقیقا به ما یادآوری کنیم که چه اثراتی با آن روبرو هستیم. ما کنتراست اتوماتیک داریم، ما یک فیلتر سیاه و سفید داریم که در حال حاضر خاموش است، ما یک رنگ طلایی و Gaussian Blur را در اطراف مرز اعمال کردیم. بنابراین به جای کوهنوردی و کپی کردن و چسباندن تمام این اثرات به هر یک از کلیپ های شخصی، اجازه دهید یک لایه در بالای آن اضافه کنیم و جلوه های آن را اعمال کنیم. بنابراین برای انجام این کار من به این دستور در اینجا آمده ام، آیتم جدید و Adjustment Layer را انتخاب می کنم.

It sets up my adjustment layer to match my sequence settings, so I’ll say OK. And I’m just going to press tilde to maximize, because I want to put my adjustment layer in my 10.5 bin. All right and now I’m going to apply this to V2, right above my montage. And we’ll just drag it out all the way. So let’s go ahead and copy those effects. I’m going to just click and then Command + click and Command + click and Command + C to copy, of course that’s Control on a PC. And then I’m going to come to my adjustment layer and Command + V or Control + V. And now as I skim through this, you can see that all of the clips underneath have been affected. So that’s a big time saver already. But here is where the huge benefit comes in. Let’s say that you’ve showed the look that you created to your producer and her feedback is, “You know what? “I think I want the tint to be just a little bit pinker.” Well instead of having to climb into every single clip and affect that on a clip by clip basis, I only have to do once. So I’m just going to make sure my adjustment layer is selected and then come into Tint, and let’s just map white to something a little pinker, maybe like that, and say OK. And then maybe back off on the tint a little bit, really customize it the way it needs to be. And the beauty here is we’ve only done it once. We can also disable certain effects, we can add effects to it, all in one step. Now if you do need to tweak individual clips within this montage, it becomes a little more complicated. Before we just selected the individual clip and then made the changes in the Effect Controls Panel, but as you can see, when I select individual clips with this method, there are no effects. So instead I would just need to cut up my adjustment layer. So let’s say that here I wanted the tint to be a little bit stronger, so I’m going to Shift-drag right here to this edit, and then I’m going to switch over to the razor tool, C, and then I’m going to cut, and then I’ll go back to my selection tool, V, and then I can climb into this section of the adjustment layer and then make my changes. All right, so here and there that’s fine,

اما اگر شما تعداد بسیار زیادی از کلیپ هایی را دارید که نیاز به تغییرات پرده از لایه تنظیمات دارید، می توانید این کار را کمی سخت گیر کنید. بنابراین فقط چیزی است که باید در ذهن داشته باشیم. شما همچنین می توانید لایه های تنظیم را با یکدیگر هماهنگ کنید. من قصد دارم این لایه تنظیم دقیق را بپذیرم و آن را به V3 اعمال کنم. و ما آن را در هم می آمیزیم. و در اینجا، به جای اصلاح رنگ، بیایید پیش برویم و جهت گیری فضایی را تغییر دهیم. بگذارید بگوییم این مونتاژ در کنار یک ترتیب عنوان قرار دارد. بنابراین من قصد دارم به تأثیراتم بروم و یک اثر 3D Basic وجود دارد که این کار را انجام می دهد، بنابراین من فقط می خواهم به نوع 3D، و در اینجا ما بروید. من قصد دارم آن را اعمال کنم و بچرخانم و فاصله را به تصویر تنظیم کنم. و اکنون می توانید ببینید که من دو لایه تنظیم دارم که با هم کار می کنند، رنگ من خنک صورتی من است و من چرخش 3D خودم دارم.

All right so that adjustment layers. Now I want to talk about Nests. A Nest is a container of clips and then we’re able to add effects to the outside of that container and everything inside is affected. So I’m just going to, again select my clips, and then right-click and choose Nest. And I’ll just call this Donut montage nest 1, and OK. All right, so in the timeline you can see that we have the container. In the Project Panel you can see that I have the nest. I’m going to just make sure to put this in my 10.5 bin. And then if I load my nest, I’ll double-click, you can see that it is a separate entity. Okay so here is the montage, the individual clips, and then here is the nest as a container. Any changes I make to any clips inside the nest, are reflected at the container level. So I’m just going to select this and then come to Motion, and let’s just scale this up a little bit. So we’ll scale it up and reposition, like so. And then climb back out to the parent level and go to the beginning, and you can see that the change has been applied, all right? So hopefully you can begin to see that nests have all sorts of neat uses when combining different scenes, or sub scenes, and that sort of thing. They truly are the clip and project management heaven when it comes down to it. But right now we’re just talking about effects, so I’m going to come back out here, and we’re going to apply effects to the nest at large. This time I think I’m going to go into Effects, and in a previous movie we created a preset. If you did not create the preset you can feel free to just copy and paste from the clip that I provided. But here I’ll just apply the preset effect, and it’s not showing anything because I still have 3D in my text field. And here we go, the warm tint donut, I’m just going to apply it to the nest, like so. All right, so here we are. So all of my effects have been applied to this nest, and again this has the big advantage of being able to make one change and have it applied to the entire nest. So I just need to select it, and then come up to my Effect Controls Panel, and then I can change anything about this. So this time let’s go ahead and change the tint to something else. How about something a little bit cooler? Like so, and of course that change was created across the board. If I do need to make individual changes to clips, I could technically cut up my nest, or probably more likely I would just climb in and I can do that by double-clicking, and it changes to the nest sequence, and if I added additional effects to the clip level, I could make changes here, all right? So as you can see adjustment layers and nests not only save you time in the creation of your effects but modifying the effects is easy and effective.