فیلم آموزش کالور کارکشن پریمیر پرو premiere pro basic color correction tools

فیلم آموزش کالور کارکشن پریمیر پرو premiere pro basic color correction tools

 فقط از طریق تجزیه و تحلیل تصاویر ما رفته ایم تا مشخص کنیم چگونه باید اصلاح رنگ را انجام دهیم و همچنین آموزش هایی در مورد چگونگی خواندن محدوده های ویدئویی ساخته شده در Premiere را دریافت کردیم. بنابراین این فیلم ها را تماشا کنید تا زمینه را در جایی که ما در این روند هستیم ببینیم، زیرا اکنون ما با استفاده از ابزار اصلاح رنگ اولیه، تصحیح تصاویر خود را آغاز خواهیم کرد. Premiere Pro شامل بسیاری از اصلاح رنگ و اثرات درجه بندی رنگ است. اگر به برگه Effects من برسید و سپس رنگ کلمه را تایپ کنید، می توانید ببینید که اثرات مرتبط با تصحیح رنگ که در دسترس ما قرار دارد، وجود دارد. در این دوره، ما قصد داریم تمرکز خود را محدود کنیم. و از آنجایی که Premiere Pro در حال حاضر به منظور تمرکز اکثر تصحیحات رنگ در Lumetri Color Tool Set، ابزار اصلاح رنگ اصلی آن، ما به طور انحصاری در داخل آن کار خواهیم کرد. برای باز کردن Lumetri Color Tool Set، به پنجره می آیند، و سپس Lumetri Color، و پانل سمت راست در اینجا باز می شود. همانطور که می بینید، در این اثر شش دسته وجود دارد. بنابراین شما می توانید انجام دهید

. راه Adobe این را ساخته است، به طور کلی نشان می دهد که شما شروع به تنظیم تن و رنگ اصلی با استفاده از بخش اصلاح رنگ اصلی. سپس، به بخش خلاقانه بروید تا به نظرهای مختلف اعمال شود. شما می توانید با استفاده از لغزنده تنظیم تنظیمات بیشتری انجام دهید. سپس شما به منحنی ها حرکت می کنید تا تصویر بیشتری را با استفاده از منحنی های RGB و منحنی اشباع رنگ بررسی کنید. سپس برای تنظیم دقیق تر رنگ، سایه ها، نیمه ها و برجسته ها را با استفاده از چرخ های رنگ تنظیم کنید. سپس شما می توانید از اصلاح رنگ ثانویه برای تاثیر بر محدوده رنگ خاصی استفاده کنید. و سپس، در نهایت، پس از ساخت تمام تنظیمات رنگ، شما می توانید با استفاده از یک تصویر به ویدئو خود بپردازید تا تصویر را خارج کنید.

So we will not be getting in to all of this. Right now I just want to start out with exploring this Basic Color Correction section, where we do have the control to get a lot accomplished in terms of correcting our image. In the next movie we’ll take a look at some additional tools within this tool set. For this correction I’m going to be working with this image here of Madame Donut over the stove. Making myself a little bit more room here. Which of course we’ve been looking at in the previous few movies. Before I make a correction, I just want to remind us of what exactly we determined needed to happen to change our image, as well as the workflow that we’re going to take. We said that this image is too dark, and we needed to brighten it up by raising our highlights, which will increase our contrast range. The image is also too warm, so we need to cool it off. And we also need to make sure that our flesh tones aren’t so brassy and yellow, and we need to bump up the saturation a little bit. Workflow wise, we’ll use the Luma Waveform to make sure that we set our light and dark values accordingly. Then we’ll move on to the RGB Parade to make sure that we color balance the image by adding blue to cool it off. And then we’ll move to the Vector Scope to make sure our hue and saturation values are on target. If you don’t have these scopes up, make sure to display them now. I go over how to do that in the previous movie. Alright, so let’s do this. I want to begin by performing an automatic correction, and then I’ll delve into some of the manual controls. So I just want to select the image here in the timeline.

و سپس من قصد دارم به این دکمه خودکار بروم. قبل از فشار دادن خودکار، اطمینان حاصل کنید که به هر دو تصویر و همچنین شکل موج Luma نگاه می کنید. خوب، به طوری که می بینید، سبک ترین ارزش ها به 100 یا سفید سفید تغییر کرده است. و تاریک ترین مقادیر به صفر بازگردانده شده است، یا ویدیو سیاه است. تصویر در حال حاضر به نظر می رسد بسیار بهتر، بسیار روشن تر و بسیار کنتراست بهتر است. من قصد دارم قبل و بعد شما را به شما نشان دهم. در اینجا قبل و بعد است. همچنین، توجه داشته باشید که در هنگام کار با Lumetri Color Tool Set، ابتدا هیچ تاثیری را نباید اضافه کنید. همه چیز شما این است که تنظیم کنید، و اگر من در پانل کنترل Effects کنترل کنم، میتوانید ببینید که اثر Lumetri Color اضافه شده است. ما همچنین به تمام کنترل های مختلف ما در این فضا دسترسی داریم. بنابراین، اکثریت قریب به اتفاق از زمان کار شما در پنل Lumetri Color Tool Set، اگر شما نیاز به تغییر تنظیمات خود دارید، برای مثال، اینجا می توانید به پانل کنترل Effect بروید. من قصد دارم به Scopes Lumetri من برگردم اکنون زیبایی با تصحیح خودکار این است که به من یک محل شروع خوبی می دهد. اما پس از آن من تمام این پارامترهای دستی را دارم که می توانم بیشتر تنظیم کنم. من به سرعت از طریق این کارها را انجام می دهم تا احساسات خود را از طریق کنترل های Tone شروع کنید. بیایید با Exposure شروع کنیم. همانطور که در Waveform Luma نگاه میکنید، می توانید ببینید چگونه این کار می کند. با افزایش میزان نوردهی، مقادیر تونال را افزایش می دهم و نقاط برجسته را گسترش می دهم و در صورت کاهش میزان نوردهی، مقادیر تونال را کاهش می دهد و سایه ها را افزایش می دهد. من این را خنثی می کنم تا بتوانم جایی که هستم بروم. برای کنتراست، می توانید ببینید که کنتراست تاریک ترین و سبک ترین قسمت های تصویر را از مرکز دور می کند، زیرا آن را افزایش می دهم.

And it brings the darkest and lightest values towards the center as I decrease it. It does this evenly, so you don’t have the ability to separate the amount that the highlights are being adjusted from the shadows. If you do want that type of control however, you have both highlights and shadows. You can see that the highlights adjust the lightest parts of the image, while primarily leaving the darkest ones alone, and vice versa for the shadows. And here we have whites and blacks, otherwise known as our white point and our black point. This adjusts the upper and lower limits of the highlights and shadows. So if I wanted to raise my white point, or lower my black point, you can see the Luma Waveform respond accordingly. I’ve been undoing my adjustments as I go, but if you haven’t, you can just click on Reset, and it will reset all adjustments, and then you can click on Auto again. Now, as we know the second part of the process is balancing the color channels. In this case, we know that we need to cool off the image. In the Basic Correction category, there aren’t a ton of color balance controls, but let’s look at the ones that are available. We’ve got Temperature, and we’ve got Tint, and we also have our White Balance Selector. I’d like to start off with another automatic control, our White Balance Selector. To do this, you select the eye dropper, and then you click on a light part of the image that is meant to be color neutral, or white. I’m going to select the wall behind her. Alright, so as you can see, it’s drastically better with that adjustment. I’m going to undo that, and when I do it again, watch the RGB Parade adjust. So I’ll grab my White Balance Selector, select the wall, and you can see that the blues were brought up dramatically. Basically what this has done is instruct Premiere what should be white, which then allows it to automatically neutralize the rest of the shot.

بنابراین فقط برای نشان دادن این، تماشا کنید چه اتفاقی می افتد زمانی که از گزینه White Balance Select برای نمونه برداری از سایر قسمت های تصویر استفاده می کنم. در اینجا من تن او را انتخاب می کنم، خوب، واگرد. در اینجا دانه دانه کنجد را در تابه انتخاب می کنم. خوب، به طوری که من هر رنگ را انتخاب می کنم، کل پالت رنگ تصویر بر این اساس تنظیم می شود. بنابراین شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که یک سفید واقعی را انتخاب کنید. بنابراین بگذارید آن ارزش سفید را دوباره دریافت کنیم. اکنون براساس تنظیم اتوماتیک ما بر اساس تنظیمات درجه حرارت و رنگ تنظیم شده است. اما البته، من می توانم به این برسیم، و این را بیشتر از بین بردم. کنترل دما اجازه می دهد تا من را سرد و یا گرم کردن تصویر در مقدار یکنواخت. بنابراین اگر یک تصویر بیش از حد گرم باشد، می توانید صدای خنک تر را خنثی کنید، و اگر یک تصویر خیلی سرد باشد، می توانید صدای گرم تر را خنثی کنید. همان طور که درجه حرارت را تنظیم می کنم نگاهی به RGB Rade می کنم. و بیایید دوباره در اینجا بمانیم کشویی تند در زیر آن خیلی چیزهای مشابه در کنار طیف خالص سبز انجام می دهد. شما می توانید ببینید که چقدر تصویر به سمت رنگ قرمز در تعادل رنگ این ضربه تغییر کرده است. باز هم، این ها کنترل های ابتدایی بسیار زیادی نیستند و بسیاری از سفارشی سازی ها را ندارند، اما همان طور که می بینید، آنها واقعا می توانند بسیار مفید باشند، در حالی که مسائل مربوط به رنگ پایه رنگی دارند.

Down here at the bottom, is another color control, Saturation. And this slider increases or decreases saturation of all colors in the image equally. So if you take a look in the Vector Scope, it actually looks like I’m pretty good on saturation. Now that we’ve adjusted the contrast and the color balance, our saturation is really taking care of itself in a lot of ways. We’ve got our flesh tones residing along the flesh tone line, and the saturation levels are at a good healthy amount. I think I’ll just bump them up slightly. Now up at the top, I do have an Input LUT, or Look Up Table list. And I’m not going to go over this right now, but we do have plenty of courses in our library that do address look up tables, so I encourage you to check those out if you’re interested. Alright, let me show you the before and after. Here’s before, and here’s after. Take a look at the video scopes as I do before and after as well. A pretty dramatic change with pretty simple controls. Now if you like, you can go through the next two images on your own. You’ll notice however, that the automatic controls don’t quite get the job done as easily in those corrections. So we’ll likely need a lot more manual control with those. And when you do need more manual control, there are more advanced color tools within the other categories which we’ll take a look at next.