آموزش پست پروداکشن پریمیر پرو premiere pro Color correction Looking with your eyes

آموزش پست پروداکشن پریمیر پرو premiere pro Color correction Looking with your eyes

 

اصلاح رنگ بخش مهمی از فرایند پست پروداکشن فیلم دانلود رایگان آموزش پست پروداکشن پریمیر پرو است. در طول این فرایند، شما باید یک گردش کار را دنبال کنید تا بهترین نتایج را بدست آورید، با اصلاح عکس های فردی برای کنتراست مناسب، تعادل رنگ و اشباع. پس از آن شما را از طریق عبور و ایجاد هماهنگی شات به شات، اطمینان حاصل کنید که هر یک از عکس ها در یک صحنه به نظر می رسد که آنها متعلق به یکدیگر. و در نهایت، شما می توانید سبک خود را برای اضافه کردن یک سبک یا خاص به پروژه خود اضافه کنید. ما در بخش اول گردش کار در چندین فیلم بعدی لمس میکنیم، که باید در زمینه اصلاح رنگ، مهارتهای خاصی را به شما بدهد. در پایان این فصل، ما نیز در مرحله دوم آن را لمس خواهیم کرد. و برای کسب اطلاعات بیشتر در بقیه کل فرایند، می توانید بسیاری از دوره های اصلاح رنگ دیگر موجود در کتابخانه ما را بررسی کنید. و اگر تازه شروع به کار کرده اید، دوره آموزشی من به منظور اصلاح رنگ ویدیو، جای خوبی برای شروع خواهد بود. اکنون، برای انجام فرایند تصحیح رنگ، به دو مورد اصلی نیاز دارید که درست انجام دهید. اول، شما فقط باید با چشمان خود نگاه کنید تا دقیقا مشخص کنید چه کاری باید انجام دهید. دوم، شما نیاز به مجموعه ای از زمینه های ویدئویی برای اندازه گیری نتایج.
So in this movie, we’ll take a look at the first part where we analyze footage with our eyes. So in order to give you an idea of the process, we’re going to take a look at several shots from the Donut Dynamite project. I’m going to show those to you here. Here we have Madame Donut stirring over the stove. Here we have a shot from her interview. And here we have a kitchen worker. Now, shots one and three are directly from the raw footage. Image two I doctored up just a bit to give us more to discuss. But it’s honestly not uncommon for you to work with images like these that need a lot of help. I’m going to start with image one, and we’ll begin by asking ourselves a series of questions. First, what part of the image is supposed to be white, and what is supposed to be black? Well, the white wall in the background should be a lot brighter and approach white, but will also still be in a bit of shadow. Probably the lightest part of the image should be some of the reflections on the wall behind the stove, as well as in the pan. The darkest parts of the image should be Madame Donut’s shirt, as well as the stove top. Next, how are the brightness and contrast? This image is pretty dark and pretty flat, so in general, we’ll need to raise the highlight significantly, and we’ll probably need to lower the shadows just a bit, which will open up the contrast range and help things out a lot. Next, how are the colors? And is there a color cast?

یک بازیگر معمولی گرم و پرتقال وجود دارد، بنابراین ما باید کمی چیزها را خنک کنیم. همچنین تن های گوشتی گلدان هستند، بنابراین ما به روشن کردن کسانی که به Madame Donut کمی بیشتر زنده است. و در نهایت، میزان اشباع چگونه است؟ باز هم، این تصویر بسیار تیره و تند است، بنابراین ما نیاز به اشباع ما را در سراسر هیئت مدیره. درست است، بنابراین اکنون به این تصویر در اینجا از مصاحبه مادام Donut بروید و از همان سوالات خودتان بپرسید. به نظر می رسد که بخشی از تصویر سفید است و چه چیزی باید سیاه باشد؟ خوب، سبک ترین قسمت از تصویر دیوار سفید است، اما به دلیل اینکه در پس زمینه کمی سایه است، آن را به طور کامل 100٪ سفید نیست، اما نزدیک خواهد شد. یک قسمت دیوار در اینجا وجود دارد که روشن تر از بقیه است و احتمالا به عنوان روشن ترین و کوچکترین بخش تصویر ثبت می شود. همچنین توجه داشته باشید که برخی از بازتاب در صفحه نمایش پشت سر او وجود دارد. گاهی اوقات بازتاب هایی مانند این، که برجسته های برجسته ای هستند که در آن نور از روی سطوح مانند شیشه یا مایع روشن می شود، عملا روشن تر از سفید است. بنابراین این را در ذهن داشته باشید، زیرا ممکن است لازم باشد که این کار را در تنظیمات ما انجام دهیم. و تا آنجا که به سیاهپوستان، لباس او باید تاریک ترین قسمت تصویر باشد و باید سیاه و سفید باشد. بعد، روشنایی و کنتراست چطور است؟ خوب، این تصویر بسیار کم و خیلی تخت است، بنابراین ما باید نورترین قسمت های تصویر را روشن کنیم و تاریک ترین قسمت های تصویر را تیره تر کنیم.

This will open our contrast, and when we do that, the image will really begin to come alive. Next, how are the colors? And it there a color cast? I think there is a general cool color cast, so once we fix the contrast, we’ll likely need to warm the image up so it’s not so cool and muddy. And finally, how is the saturation level? Overall, our saturation is a little low, so we can bump that up and make this a lot more vibrant. All right, great. So I think we have a pretty good idea where we’re going with this shot. Now let’s take this last shot of the shop worker, and this time instead of being so methodical about it, asking ourselves each of those questions, I’m just going to look at it and give a brief summary on what I see. As far as the white and black values, the white wall should register as white. And in particular, this section of the wall will definitely register as the whitest, brightest parts of the image. In terms of what should be black, obviously the darkest parts of his shirt, plus some of the darker parts and shadows to the bowls and utensils in the shot, as well as some of the darkest parts of his hair. Also, in general, this image needs more contrast. Our brights are probably bright enough, but we’ll need to bring down our darkest values to make everything pop a lot more. Also, I think there is a slight warmish color cast to this image, so I think cooling things off just a bit, particularly in the highlights, will really help out a lot. And finally, this image is pretty muted, so we’ll increase the saturation to bring out the skin tones better and make the image a lot more vibrant. All right, so again, before measuring our video signal with the scopes, we already have a jumpstart on what we need to do. This analysis part of the process will get easier and quicker, and soon you’ll be able to perform the analysis in a matter of seconds before you dive into your correction.