آموزش پریمیر پرو سی س premiere pro Comparing matching color corrections

آموزش پریمیر پرو سی س premiere pro Comparing matching color corrections

اکنون ما برخی از ابزارها و مراحل مهم در فرآیند تصحیح رنگ را یاد گرفتهایم، می خواهم شما را به یک ویژگی جدید بسیار مفید معرفی کنم و این مقایسه و مقایسه رنگ است. ما از این استفاده می کنیم زمانی که می خواهیم تصحیح بین عکس های چندگانه را مطابقت دهیم که قطعا بسیار مفید است. در حقیقت، اگر از اولین فیلم در این فصل به یاد داشته باشید، متوجه شدیم که Workflow Correction Color ابتدا تصحیح عکس های فردی است، چیزی که تا به حال یاد گرفته ایم. پس از آن هماهنگی شات به عکس وجود دارد که همان چیزی است که Comparison View و Color Match در مورد آن هستند. و سپس در نهایت، گزینه ای برای استفاده از یک سبک سبک به عکس های شما از طریق درجه بندی رنگ، که ما نمی خواهد کاملا در این دوره وجود دارد. اما قطعا در مورد تصحیح شات به عکس صحبت خواهیم کرد. ویژگی های Color Match در چرخ های رنگی و دسته بندی مطابقت دارند. و من می دانم که ما هنوز از این کنترل ها رنج نمی بریم، اما من به سرعت می خواهم آنها را به شما معرفی کنم تا بتوانید ببینید چه اتفاقی می افتد زمانی که ما تنظیhttps://translate.google.com/مات مقایسه خود را انجام می دهیم. اگر شما فیلم های قبلی را در این فصل تماشا کرده اید، ما می توانیم از طریق این به سرعت نسبت به فتوشاپ اقدام کنیم زیرا مفاهیم یکسان هستند. خوب، پس من ابزار Lumetri Color را باز کنید، و من Scumbs Lumetri من باز دارم، می توانید هر دو پنجره زیر را باز کنید و Lumetri Color و Lumetri Scopes را باز کنید. من در این فیلم در فیلم های قبلی این فصل را می گذرانم، و من فقط می خواهم به این نشانگر آبی در اینجا برویم، و این را اصلاح کنیم. How to match clip color in a scene

I’m going to select the shot, and the reason that I’m correcting this shot is it is a very good representative shot. It contains my main subject. It shows some of the environment as well, and it gives us a very good sense of the color palette of the kitchen. Alright, so I’ll very quickly go through this workflow. First, I need to set my Lumirange, so I’m going to look at my Lumiwave form, and then I’m going to come down to shadows, and I’ll set my shadows toward zero here. And my highlights are already pretty bright, but let’s just bring those up a little bit. Bring my highlights up, and my midtones up a bit as well. Here’s the before and after on that. Next I’ll look at the RGB Parade, and it looks like we need to bring the highlights up towards blue and the midtones as well. So I’m going to come to my highlights and cool those off. If you want fine adjustments, just drag your crosshair. If you want less fine adjustments, hold down shift, and it’ll let you do a little bit more. Alright, and let’s also bring our midtones towards blue as well, and actually just a little bit on our shadows too. Alright, so I think things are looking good. Here is the before and after so far. You will notice that in the color wheels and match category, there’s actually not a saturation control, and we do need to bump up our saturation. So I’m going to climb back into curves, which we’ve already gone over, and I’ll come down to my hue saturation curve, and I’m looking at my vector scope, and I think I just need to bump up the saturation just a bit. And I’d like to bring the yellow saturation down a bit, so I’m just going to set some control points and let’s bring those yellows down.

 

 

Alright, so this is the look that I’m going for. Now, I’m going to come to my green marker here, and I’m going to correct this, but I’m going to base it on the correction that I just did so we can match up the general color palette. So I’m going to come to my color wheels and match category, and I want to select comparison view. By the way, you can also bring up comparison view by opening up your button editor, and comparison view is right here.

Shot Comparison & Color Match in Premiere Pro

اگر قبلا وجود نداشته باشد می توانید آن را به پالت ابزار خود بکشید. اما من به جلو بروید و روی آن کلیک راست کنید. بنابراین در اینجا شما را به ارمغان می آورد تصویر مرجع خود را، و آن را به ارمغان آورد تصویر مرجع درست است. اما شما می توانید این کشویی را از طریق دنباله خود بکشید تا زمانی که به تصویر مرجع که می خواهید وارد شوید. حالا فقط باید شات را انتخاب کنم که می خواهم درست کنم، و من بازی را انجام خواهم داد. اگر تصحیح تصاویر با چهره در آن، پس تشخیص چهره واقعا مفید است. این واقعا کمک می کند که این تن پوست به صورت خط، و در حال حاضر من مطبوعات درخواست بازی. خوب، خیلی خوب است، و من قصد دارم آن را، Command Z یا Control Z را خنثی کنم. و من قصد دارم دوباره آن را انجام دهم، اما این بار به جای نگاه کردن به تصویر، نگاهی به محدوده های ویدئویی ما می اندازیم. این زمینه های ویدئویی در واقع تقسیم شده اند. بنابراین در اینجا تصویر تصحیح شده از شات مرجع من است، و در اینجا تصویر تصحیح شده است که من در حال حاضر کار می کنم. و سپس آن نیز در اینجا تقسیم شده است. بنابراین کانال قرمز تصحیح شده، سبز و آبی است و در اینجا کانال قرمز، سبز و آبی اصلاح نشده است. بنابراین وقتی یک بازی را اجرا میکنم، نگاهی به چگونگی تنظیم آنها بر اساس آن انجام دهم. خوب، بنابراین من قطعا فکر می کنم این به نظر می رسد بسیار نزدیک تر به آن. یکی از چیزهایی که انجام نمی شد، تاثیر اشباع من بود.
So I can climb into curves and make a similar manual adjustment. I can bring up my saturation just a tiny bit and then bring down my yellows, if I would like to try and match that a little bit better. I’m going to come to this green marker as well. I’m going to use the same reference image. I no longer need face detection, because I don’t have a face in this shot. So I’ll turn that off, and then I’ll apply a match. Again, look at the image as well as the scopes. Okay, and I’m quite happy with that adjustment. So as you can see, this is a really nice strategy to get started on matching shots. You may need to come in and make a few more manual adjustments, but it really gives you a nice starting place. And notice that it doesn’t just work for shots that contain the same subject. If I come to a different shot, here is Madame Donut’s husband. I’ll select this, and I’m using the same reference image, and I will apply match, and you can see that the image gets a lot closer. Here is the before and after on that one. And so with just a couple more manual adjustments, I am well on my way to correcting this shot and the rest of the shots in my program. Alright, so as you are correcting your shots, make sure that you’re not doing so in a vacuum. Establish that shot-to-shot consistency, and a great way to do that is by using the new Comparison View and Color Match features.