آموزش کلید گذاری افکت پریمیر premiere pro Keyframing effects

آموزش کلید گذاری افکت پریمیر premiere pro Keyframing effects

آموزش کلید های میانبر نرم افزار پریمیر

هنگامی که شما با افکت برخورد می کنید، فریم های کلیدی بخشی از اکثر جریان های کاری هستند. در حال حاضر، ما آموزش افکت گذاری عکس در پریمیر  حال حاضر با استفاده از فریم های کلید آموزش افکت گذاری در پریمیر معرفی افکت های پریمیر کلیدهای میانبر در پریمیر معرفی افکت های پریمیر + pdf بهترین افکت های پریمیر آموزش کار با ماسک در پریمیر آموزش ترانزیشن پریمیر افکت عکس در پریمیر به زبان فارسی چندین روش در این دوره با تغییر ارزش های صوتی در طول زمان و با تغییر ارزش جلوه های حرکت در طول زمان در حال حاضر کار می کردیم. اکنون ما قصد داریم آن را برای تغییر مقادیر اثرات ویدئویی در طول زمان اعمال کنیم. خوب، من قصد دارم به شما یک توالی را نشان دهم که در آن چندین اثر کلیدی فانتزی داشته باشم، و من می خواهم این را برای شما بازی کنم، و سپس آن را بازی خواهیم کرد. (موسیقی جاز) (تکان دادن) (تکان دادن) (هم زدن) درست است، همانطور که می بینید، ما یک مونتاژ تلطیف دار با چند چیز در حال انجام است. هر شات شروع بسیار انتزاعی است، اما پس از آن به واقعیت نزدیک می شود. بیایید به کنترل پنل اثر برویم، بنابراین می توانیم دقیقا ببینیم چه اتفاقی می افتد. بنابراین، من فقط این اولین کلیپ را انتخاب می کنم، و سپس به کنترل های اثر می رسم، و در اینجا می توانید ببینید که ما دو اثر، posterize و موزاییک را اعمال کردیم و در زیر postterize ما یک انیمیشن با سه keyframe در یک پارامتر، و تحت موزاییک، ما یک انیمیشن با دو مجموعه فریم های کلیدی در دو پارامتر داریم.

 

Now, I’m going to move through the sequences clip per clip, and I want you to take a look at the keyframes for each. Okay, so you probably saw the keyframe animations were exactly identical, even though these clips are of different durations. This last clip, here, if I press x, it’ll mark in to out, this is one second and one frame, and here, we have a clip that is two seconds, 17 frames, but nonetheless, the keyframe animations are identical. So, let’s try recreating this in the pre keyframe sequence. Alright, I’m going to go to effects, and let’s find posterize, here it is, and I’ll apply it, and I’ll find mosaic, and here it is, okay, and I’m going to change the value for both posterize and mosaic for the clip at large before I start keyframing. For posterize, I’m going to change the level to four, and for mosaic, I’m going to change the horizontal and vertical blocks values to 90. Alright, now I’m going to turn off my mosaic for now so we can focus on posterize, and let’s start keyframing this. The parameter that I’m going to keyframe is level, so I’ll click on the stopwatch, and that tells Premiere Pro that I’m going to animate this, and then, I’m going to place another keyframe about one quarter of the way through the clip, and I’ll click add keyframe. Here, we’re going to keep the level value at four. When you place a keyframe with the same value, it’s called a hold keyframe, because the keyframe is meant to hold the value from points A to B. Then, I’m going to come to about 3/4 of the way through the clip, and then place another keyframe with a level value of 20. Now, I could click on this and then change to 20, but remember, once you’ve started keyframing, all you need to do is change a value, and a keyframe will be created for you automatically. So, I’m going to just type in 20, and you can see that my keyframe was added. Putting a value of 20 essentially erases the posterization effect. Alright, so I’ll play through this. Okay, and if I want to move keyframe by keyframe, these are my go to previous and go to next keyframe buttons, and that’s going to come in very handy when we design our mosaic animation, because we want those to occur at the same points in time. So, I’m going to move back to my first keyframe, and let’s twirl down mosaic, and I’ll enable it, and I want to animate both horizontal and vertical blocks. So, I’m going to click both of those stopwatches. Now, I’m going to use go to next keyframe under posterize because I want to time the mosaic animation right in line with that, and by this point in time, I basically want the mosaic effect to disappear, and so, I just need to put in a very high number, and I’m going to type in 500.

آموزش افکت گذاری در پریمیر cs6

آموزش افکت گذاری عکس در پریمیر ، بنابراین ما شروع به طراحی بسیار تلطیف می کنیم، و همانطور که ما از طریق اثر حرکت می کنیم، ما از دست دادن موزاییک، ما در نهایت از posterization را از دست می دهیم، و در پایان، ما اساسا از ارزش هر دو اثر خود را از دست می دهیم، بنابراین ویدیو را به عنوان واقعیت می بینیم. خوب، حالا ما باید این طراحی اثر را به بقیه کلیپ ها در دنباله کپی کنیم. ما قبلا در خصوص کپی کردن و چسباندن ویژگی ها و نیز ایجاد تنظیمات پیش فرض یاد گرفته ایم، اما اکنون می خواهم در مورد انجام این کارها با اثراتی که حاوی کلیدی هستند صحبت کنم. بنابراین، اجازه دهید با یک پیش فرض شروع کنیم. هنگامی که ما یک پیش تنظیم را ایجاد می کنیم، ما به سادگی جلوه های درون کنترل پنل جلویی را انتخاب می کنیم که ما می خواهیم در پیش تعیین شده قرار گیریم، بنابراین من می خواهم بر روی posterize کلیک کرده و روی موزاییک کلیک بر روی کنترل کلیک کنید، سپس روی کامپیوتر کلیک کنید من قصد دارم به سمت راست کلیک کنید و از پیش تنظیم شده را ذخیره کنید. خوب، و من فقط این موزاییک posterize را می خواهم، و من می خواهم نگاهی به این گزینه ها در اینجا بیاندازم. اگر من مقیاس را انتخاب کنم، طراحی اثر به طور کامل نسبت به مدت زمان کلیپ نسبتا طولانی است، بنابراین ابتدا آن را ایجاد کنید. من قصد دارم مقیاس را اضافه کنم، و من قصد دارم آن را دوباره ایجاد کنم، بنابراین من راست کلیک کرده و ذخیره پیش تنظیم را انتخاب می کنم.

If I choose anchor to in point, this means the values are going to be computed in real time from the very beginning of the effect going forward, so I’m going to just call this posterize mosaic in, and okay, and then I’ll do the same thing with out, and, as you can imagine, anchored out means the values are going to be computed in real time from the very end of the effect. So, I’ll name this, and okay. Alright, so, this first clip, here, if I press x to mark in to out, you can see is one second and 10 frames, and again, this second clip, here, is two seconds and 17 frames. I’m going to apply the posterized mosaic scale effect to this one, and here you can see that my effect animation is identical. Okay, so here is the first clip, here is the second clip, and identical animation. We start off stylized, then we eventually lose our mosaic effect, then we eventually lose our posterize effect, and so on. Now, I have this effect copied two more times down here, alright, and so this time, I’m going to apply posterize mosaic in, and posterize mosaic out, and so if you take a look at this one, you can see that all of the keyframes are basically crowded at the very beginning of the effect, because, again, it’s computing it in real time from the beginning, and then here, it’s the opposite story, as you can see. Alright, so I just wanted to provide you a visual aid to kind of see the difference between those various keyframe animation options, and certainly, there are very viable reasons to choose each of these options depending on your desired results. In our case, here, we want scale, so I can just select the rest of these, and then drag that on, and now we have the scaled effect design for each of these clips. Alright, now, quickly, I’m going to just remove the effects I just applied. I can select these and then right click and choose remove attributes, and I want to remove our posterize and our mosaic, so I’ll uncheck everything else, and I’ll say okay, and this time, I want to show you how to do basically the same thing using copying and pasting attributes. So, here, I’m going to go to my first clip, where I have the effects applied, press Command + C, and now I’ll select all of these clips, and I’m going to choose paste attributes. Again, that’s under the edit menu, paste attributes, Option + Command + V, or Alt + Control + V on a PC. I want to paste posterize and mosaic, and then up here, I have a little check box that says scale attribute times. So, if you leave this checked, it’s going to make the adjustments proportional, so it’s identical to scale. If you uncheck this, then it’s going to be identical to the anchor to in point. There is no equivalent to anchor to out point with pasting attributes. So, again, I’ll scale, and I’ll say okay, and you can see that my effect design animations are identical throughout. Alright, so by now, you should be pretty comfortable with applying keyframes in audio, video, and stills. Keep practicing as you add multiple effects to your clips and keyframing will become more and more natural as you continue editing.