فیلم آموزش کالور کارکشن پریمیر پرو premiere pro Making color corrections using curves

فیلم آموزش کالور کارکشن پریمیر پرو premiere pro Making color corrections using curves

فیلم آموزش کالور کارکشن پریمیر پرو

premiere pro Making color corrections using curves ما در مورد ابزارهای مختلفی که در فرایند تصحیح رنگ ضروری است، فیلم آموزش کالور کارکشن پریمیر پرو چشمان ما در تعیین آنچه که باید انجام شود مهم است. محدوده ویدیو برای اندازه گیری تنظیمات ما ضروری است. ما به ابزارهای اصلاح اولیه رنگ نگاه کردیم تا تنظیمات کلی و هر یک از این مفاهیم را در سه فیلم قبلی بررسی کنیم. بنابراین لطفا آنها را چک کنید، بنابراین شما می توانید به سرعت. در حال حاضر کنترل های اساسی که ما فقط در مقیاس اصلاح اساسی مورد بررسی قرار دادیم، برای تنظیمات اولیه مناسب است، اما گاهی اوقات شما نیاز به کنترل دستی بیشتری دارید و پنج مجموعه اضافی در مجموعه ابزار Lumetri Color وجود دارد که دارای پارامترهای عالی هستند و اگر زمان داشتم از طریق همه چیز برو اما در حال حاضر من فکر می کنم من قصد دارم در درجه اول بر روی یکی از این دسته ها که منحنی هستند تمرکز، و به همین دلیل است که اگر شما می دانید چگونه به کار در منحنی، شما می توانید تقریبا هر چیزی که شما می خواهید از نظر اصلاح رنگ انجام دهید. همچنین لطفا توجه داشته باشید که این یک فیلم به روز شده برای برتر نسخه حرفه ای نسخه 13 است، که نسخه 2019.0 است چرا که بخش منحنی مجموعه ابزار Lumetri Color تغییر کرده است. بنابراین اگر شما در حال اجرا قبل از سال 2019 لطفا از Premier Pro 2018 Essential Training مراجعه کنید.

بنابراین من دسته های منحنی من را باز کرده و در پانل Lumetri Scopes من Luma Waveform را Rade RGB و دامنه نمایشگر نشان داده است. اگر هنوز آنها را ندیده اید، می توانید فیلم هایی را که قبلا در این فصل در مورد فیلم های ویدئویی مشاهده کرده اید را بیابید تا بدانند چگونه می توانیم بطور کامل یاد بگیریم که اولین گام رسمی در جریان اصلاح رنگ، تنظیم طیف رنگی ما است. یا سایه های ما، میانه و برجسته.

premiere pro Making color corrections using curves

As a reminder if we look at the Luma Waveform. Right here is video black at zero and at 100, we have video white, so that means we want to map the blackest part of our image to zero or approaching zero and we want to map the lightest parts of our image to 100 or approaching 100, again that’s assuming we have a true white and black that we want to map to the extreme ends of this spectrum. Alright so I’m going to select the clip in the timeline and then I’m going to come over to my curves category and I want to make sure that I start on the Luma curve which is the first one, and the first thing I’m going to do is map my blacks. Okay so down here is my black point and up here is my white point, if I drag this point to the right you can see my blacks lower, if I drag it up you can see them raise. So we want to lower them just a bit, about like that and then I’m going to come up to my white point and if I drag it down you can see my white point lower if I drag it to the left you can see it raise. Again we’ve identified these wisps within the trace as the reflections on the back of the stove and in the pan and so they’ll be the brightest values, and I’m going to bring them up to about here. Now let’s take a look at our flesh tones. Again sometimes you have to scrub through the image to see what the flesh tones are and what they aren’t.

 

Color Correcting Using CURVES – Premiere Pro Tutorial

Again if your subject is moving then you know the moving part of the trace is going to be the flesh tones and everything else represents the unmoving parts of the background, so if you take a look at the Luma Waveform, you can see that our flesh tones are around 60 to 70 which is where they should be. I might just raise them a tiny bit and to do that I’m going to set a control point in the upper part of my mid-tones and if I want to raise them up, drag up and to the left, if I wanted to lower those I’ll drag down and to the right. But I’ll just raise them slightly, and I want to constrain this to the upper mid-tones for my flesh tones so I’m also going to set a control point right here in the middle and drag that back down to unity so that again it isolates that adjustment. I’m going to scrub through again, and I’m happy with where those flesh tones are now. I’m going to show you a before and after at this point, here’s before and here’s after, already a drastic improvement. Now it’s time to move on to the second step in the color correction process which is to remove our color cast, again removing color casts mostly means that we’re going to make sure that the neutral parts of our image, our black and white values are indeed neutral.

بنابراین برای انجام این کار من به رژه RGB نگاه می کنم و اساسا می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که سایه ها و برجسته ها رنگی خنثی هستند که بدین معنی است که آنها دارای علامت برابر قرمز، سبز و آبی هستند، بنابراین برای انجام این کار، من قصد دارم به منوی آبی خود برسیم، و برای اولین بار از سایه هایمان مراقبت کنیم. به نظر می رسد که ما باید کمی آن را بالا ببریم، بنابراین من به قسمت پایین سایه هایم می روم و اگر می خواستم آنها را پایین بیاورم، این را به سمت راست بکشید، اما می خواهیم آنها را کمی افزایش دهیم، بنابراین من آن را در مورد اینجا بکشم، و به نظر می رسد بیشتر تنظیمات من باید در برجسته انجام شود، بنابراین من می خواهم به گرفتن این نقطه کنترل در اینجا اگر من می خواستم بلوز من پایین من کشیدن پایین. اما من می خواهم آنها را بالا ببرم، بنابراین قصد دارم آن را به سمت چپ بکشم تا آنها با خطوط قرمز و رنگ سبز هماهنگ باشند. من فکر می کنم این بیشتر به دنبال خوبی است، اما یک نقطه کنترل را در وسط بالا می گذارم و آن ها را فقط به اندازه کوچکی می رسانم. خوب، ما تصحیح کنتراست خود را با نقشه برداری سیاه و سفید و سفید، ما مطمئن شوید که تصویر رنگ متعادل است و در حال حاضر آن زمان برای حرکت به مرحله 3 که در آن ما تنظیمات رنگ و مقادیر اشباع تنظیم، بنابراین من رفتن به نگاهی به دامنه بردار. مجددا این محدوده ویدئویی فقط مقادیر رنگی یا رنگی را ارزش های نور و تاریکی ما می نهد و به ما یادآوری می کند که چرخ رنگی در اینجا، قرمز، آبی، سبز، سبز، زرد و قرمز وجود دارد. این خط خطی گوشت ماست، ما می خواهیم صدای گوشت ما را در کنار آن خط بگذاریم، که بیشتر آنها فقط من می توانم یک نقطه کنترل بر روی منحنی قرمز اضافه کنم تا آنها کمی بیشتر به سمت قرمز اضافه شوند.

So I’ll minimize this and we’ll go to our red curve and I’m going to go to the upper mid-tones and I’m going to just tweak that a tiny bit and we’ll isolate that in the upper mid-tones. So I’ll set another control point here so that adjustment is isolated. Alright I think my hues are looking really good, the last thing I might need to do is affect my saturation which I can do by coming down to my hue saturation curves. Again this is the updated part of the curves category so you will see something different if you’re on an earlier version of the software. Now there are many different combinations of adjustments that you can make here. But let me just show you a few useful ones. If I want to increase the saturation of the entire image uniformly, I can just come to the hue versus saturation curve and I can place a control point here and then I can either lower the saturation uniformly, or raise it uniformly. I’m looking at the vector scope so obviously something like this is way too super saturated but I’ll come back down to unity here and bump it up just a bit. Now you can also affect certain saturation values in isolation, again with the hue saturation curve if for example I wanted to affect the color of her hair, what I would do is just take this eyedropper, and select that, and you’ll see that it added three control points. One, two, three okay and think of this as a continuum, so right here is actually right next to here which means that this middle control point is the value that I selected and that it simply added control points on the right and the left. Which in this case is over here, of that middle control point. Now if I bring that up, you can see that just the hue values of the hair are really saturating or I can bring it down and you can see that the orange hair is desaturating, so that can be useful to really dig into certain hue values and affect their saturation. Alright so why not make that orange hair pop just a little bit more? So I’ll bring that up just a bit. Now there are quite a few other things that you can do within all of these different curves, and I’m not going to cover them all. But I will show you one more thing here and let’s come to the hue versus hue curve. So if I want to change, one hue value to another, this is the one that I would use. So again let’s use that orange hair and I’m going to sample it with the eyedropper like so, you can see that it sampled the color with control points on the right and on the left here, and now if I drag up and down rather than affect the saturation it’s going to actually change color

بنابراین شما می توانید ببینید که خط عمودی من در اینجا طیف رنگی است، بنابراین اگر من می خواستم آن صورتی رنگ نارنجی را ایجاد کنم، می توانید آن را تغییر دهید یا اگر می خواستم آن را به زرد یا سبز برسانم، می بینید که تغییر مثل همین من واقعا نمی خواهم رنگ را تغییر دهم، بنابراین به شما نشان خواهم داد که چگونه نقاط کنترل را حذف کنید. من فقط فرمان را روی این نقاط نشان می دهم، آن را Control hover بر روی یک کامپیوتر قرار می دهم و سپس روی کلیک کنید و می توانید ببینید که من خلاص می شوم از کسانی که. خوب، اینها شاید منحنی هایی هستند که شما بیشتر از آن استفاده می کنید. شما می توانید با دیگران بازی کنید، به احتمال زیاد خواهید توانست دقیقا همان چیزی را که در اولین خواندن آن چه می گویید بفهمید و بعد کمی تجربه کنید. به عنوان مثال، در اینجا بر روی رنگ در مقابل Luma، شاید من می خواهم درخشش در اینجا بر روی اجاق گاز، بنابراین من فقط آن را انتخاب کنید در اینجا، و سپس گرفتن این نقطه و پایین آوردن آن و شما می توانید ببینید که من نوعی از خلاص شدن از شر این درخشش چیزی که من می خواهم در اینجا انجام دهم، بنابراین من به سر و حذف آن نقاط کنترل. ما بر روی این دستور کلیک می کنیم، با این وجود قطعا با بقیه ی بازی ها بازی می کنیم. اما من فقط می خواهم قبل و بعد از این تنظیمات انجام دهم. Adjust and correct color in Premiere Pro CC

Again a major improvement, now I’m going to come to this image right here, and I’m going to go through it more quickly so you can see the process occur in real time. Okay so let’s first correct our Luma range. I’m going to set my black point by dragging this over to the right, to about there, and then I’ll set my white point by dragging this up and to the left, and I’m going to stop right about there. I’m going to scrub through this, and she doesn’t move much but I think that the flesh tones are hanging out right around 60, 65. So I’m going to set a control point in the upper mid-tones and drag that up and to the left a little bit, and we’ll isolate that, like so. So here’s the before and after on correcting my Luma range, now let’s move on to color balancing the shot it looks like in general we need to bring our blues down, so I’m going to go to my blue curve and we want to bring our shadows down so I’m going to drag this over to the right and then I’ll come up to this point here and then I’ll drag this down again to match the red and green color channels. Alright so I’m generally happy with my new Luma range as well as my color balance, if I take a look at the vector scope it looks like my flesh tones are pretty good, I might want to warm those up, just a little bit so I’m going to go over to my red curve, and we’ll warm those up by adding a control point in the upper mid-tones like so and then I think the whole thing could use just a bit more saturation. So I’m going to bring this out to about there. Now I think the image really pops, her flesh tones look nice and healthy. Again, let me give you a before, and after on this image. Pretty good I think, and you can go through this image on your own, alright so as you can see, color correcting an image is a very powerful, very essential part of the process and by using the curves tools within the Lumetri Color tool set as well as the built in video scopes you can get the job done quickly and efficiently.