فیلم آموزش تنظیم کانال صدا پریمیر premiere audio channel configuration

 

دانلود آموزش تصویری پریمیر پرو premiere pro tutorial Exploring audio channel configuration به زبان فارسی در این فصل، ما به طور کامل بر صدا تمرکز می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که پروژه ما بهترین است. با این حال، قبل از انجام این کار، من فکر کردم ممکن است مفیدی برای توضیح چند چیز درباره خواص پیکربندی کانال صوتی و نحوه کار در Premiere Pro باشد. همانطور که در اینجا می بینید در 7.1 باینم، من یک کلیپ دوگانه حاوی صدا دارد که هر کدام ویژگی های خاصی دارد که می خواهم بحث کنم. اول از همه، می خواهم نگاهی به این کلیپ موسیقی ببینم. این یک کلیپ حرفه ای استریو است، به طوری که مخلوط صدا بسیار دقت لازم برای ایجاد این با دو کانال صوتی است که در آن صداها و دستگاه ها در سطوح مختلف در هر کانال پخش می شوند. شکل موج صوتی بسیار شبیه به کانال سمت چپ و راست است، اما اگر من بزرگنمایی کنم می بینم که تفاوت ها وجود دارد. شما همچنین می توانید این را هنگامی که من آن را پخش می کنید بگویید.

If you take a look over here in the audio meters, take a look at the left and the right channel and you’ll notice that there are differences. (chiming music) You probably noticed that besides the audio being very hot or mixed very loudly, as music often is, there were definite differences between the left and the right channel. Let’s take a look at when this is edited into a sequence. I have a blank sequence here which I’ll load and I’m just going to mark an in and an out around a short portion of this music clip so that we can see this in action. Right now, I have A1 patched to A2. Let’s just have it patch to A1, so I’ll move that up. Then, we’ll splice this in, so I’ll press comma. We have our music clip edited to our timeline. I’m going to just maximize the timeline by pressing tilde and let’s expand the A1 track. I can do that by hovering over the bottom of the track until I get my double-sided arrow and drag down. You can also use your mouse scroll wheel. If I hold down Opt or Alt on a PC and scroll up and down, you can enlarge and reduce the track that way. You see that I have both my left and right channel edited onto one track. For music, this is usually fine. You don’t want to mess with the configuration of your audio, because it was professionally mixed. Besides bringing the audio levels down, because again it’s mixed very hot, we’re probably not going to mess with the audio channel configuration of this clip. (chiming music) I do have some other clips, however, where I definitely do want to change the audio channel configuration between the left and the right channels. Here I have a clip of Madame Donut giving a tour of her kitchen and I’ll play this and you will definitely be able to hear that there is a problem. (static scratching) As you can hear, the right channel has static and we’ll definitely need to remove that, but watch what happens when I edit this into the timeline. Again, I’ll just take a small section of this and edit this right down.

من قصد دارم پلاگین V1 را به V1 اینجا و من کاما را فشار دهید. در اینجا می بینید، ما صدای محیط خود را در کانال سمت چپ و ایستگاه ما در کانال راست قرار می دهیم. در پیکربندی کنونی، هیچ راهی برای من در شماره گیری و پایین آوردن استاتیک در کانال راست نیست، زیرا همه در یک آهنگ صوتی است. با استریو با هم ترکیب شده و با آن گیر کرده ام. (خراش استاتیک) در این مورد، اجازه دهید من به کلیپ منبع بروم. من فقط کافیست راست کلیک کرده و کانال های اصلاح و کانال صوتی را انتخاب کنید. به طور پیشفرض ویژگی های صوتی در فایل استفاده شده تنظیم می شوند که به این معناست که از تنظیمات پیکربندی فایل اصلی استفاده می کند که در این حالت یک کلیپ استریو با یک کانال سمت چپ و راست است. اگر میخواهید پیش نمایش یک کلیپ را ببینید تا آنچه را که از نظر چپ و راست است ببینید، فقط اینجا میروید. در اینجا، من کانال چپ من را پیش نمایش می دهم. – [مادام] معمولا ما انواع مختلفی از بریچ داریم که قبلا در آن قرار گرفته است. – [مربی] سمت چپ دوربین میکروفون مادام دونات صحبت می کند و سمت راست، به خودتان متصل است، ایستاده است. (خراش استاتیک) هدف ما اینجا حفظ کانال چپ و خلاص شدن از شر حق است. چند راه وجود دارد که می توانیم این کار را انجام دهیم. اولا اگر بخواهم پیکربندی صوتی استریو را حفظ کنم، این است که ما هر دو کانال سمت چپ و راست داریم، می توانم کانال چپ را دو بار تکرار کنم. در حال حاضر، ما این را در یک پیکربندی استریو، یک کلیپ صوتی، و دوبار با کانال چپ تکرار میکنیم. من قصد دارم به خوبی بگویم و اکنون اگر نگاهی به جدول زمانی نگاه داشته باشید، ما ایستایی را حذف کرده ایم و دوبار کانال چپ را کپی کرده ایم. اکنون باید بتوانیم آن میکروفون دوربین را بشنویم. – یک برسی کلاسیک.

Now, another way to handle this is to change the audio configuration format to mono. I’m going to come back to that clip and then right-click and choose modify, audio channels. Here, we’ve left it as stereo, but now I’m going to change it to mono and we have the option of doing single mono or dual mono depending on if we need both the left and the right channels. Well, here we don’t need the right channel. We’re only interested in the left, so we’re going to leave it at single mono, left channel, and I’ll say OK. Now, this warning is just telling me that if I’ve edited this clip into the sequence any other time, it’s not going to affect those clips. That’s fine, I’ll say yes, and then I’m going to re-edit this into the timeline and I want to show you how it’s different than what we just edited in. I’m going to edit A1 to A1, so I’ll bring this up and we’ll press comma, and I’ll press tilde to maximize, and let’s take a look here. In this example, we repeated the left channel twice, but each is coming out from the left and the right speakers. In this example, we dropped a channel, so we’re only using the good channel and then the audio is panned to the middle so it’s coming out equally from both speakers. Let me show you this. I’m going to minimize and let’s play this and take a look in the audio meters. – A classic brioche. –

خوب، بنابراین صداقت صوتی اساسا بین کلیپ استریو تکراری و کلیپ مونو یکسان است. تنها تفاوت این است که سطح کلیپ های استریو به دلیل این تکرار فقط کمی افزایش خواهد یافت. بیایید حرکت کنیم و قصد دارم به این کلیپ بروم اینجا. بگذار بگذارم بازی کنم – خدا، این خیلی خوب است. هیچ کس نمی گوید که در مورد سالاد. خیلی متاسفم. – [مربی] این قطعا به نظر می رسد بهتر از آن استقامت افتضاح است، اما شما احتمالا چیزی را متوجه شدید. وقتی این بازی را انجام می دهم به مترکز های صوتی نگاه می کنم. خواهید دید که اختلاف نظر بین کانال های چپ و راست وجود دارد. – او مانند، آه، خدای من، این خیلی خوب است. هیچ کس نمی گوید که– – [مربی] بیایید نگاهی به پیکربندی کانال صوتی ما ببریم. من قصد دارم به راست کلیک کنید و برای اصلاح کانال های صوتی بروید. باز هم، ما یک فرمت استریو، یک کلیپ، بین کانال های چپ و راست داریم. بیایید پیشنمایش چیزی را ببینیم من با چپ شروع میکنم – [مادام] او گفت، او مانند بود، آه، خدای من، این خیلی خوب است. – [مربی] چپ خیلی خوب نیست. من فکر می کنم این میکروفون دوربین پشتی است و اجازه دهید پیش نمایش را درست انجام دهیم. – [مادام] او مانند، آه، خدای من، این خیلی خوب است. هیچ کس نمی گوید که– – [مربی] درست است، بنابراین ما قطعا می خواهیم حق را حفظ کنیم و در سمت چپ گودال نگه داریم. اگر ما از روش اول استفاده می کنیم، می توانیم استریو را حفظ کنیم و سپس فقط کانال راست را کپی کنیم و بگوئیم که درست است و سپس فقط بخش کوچکی از این کلیپ را ویرایش می کنیم، بنابراین می توانیم ببینیم این تغییر چگونه است. من کاما را فشار می دهم و همان طور که انتظار می رود، اکنون کانال حقوقی من را دو برابر کردم. وقتی این بازی را انجام می دهیم، هر دو کانال سمت چپ و راست باید به طور مساوی از هم جدا شوند. – خدا، این خیلی خوب است. هیچ کس نمی گوید که در مورد یک سالاد. – [مربی] این صدای کم و خفیف را از کانال سمت چپ حذف کردیم. باز هم، من می توانم این را با تبدیل آن به یک کلیپ مونو نیز حل کند. اگر راست کلیک کرده و کانال های صوتی را اصلاح کنم، انتخاب می کنم. آن را از استریو به مونو تغییر دهید و ما کانال راست را می خواهیم، ​​بنابراین ما می گوئیم خوب است. باز هم می گویم هر چیزی که قبلا ویرایش کرده ام تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت. بدون مشکل، ما این را به عقب برگردانیم باز هم بسیار شبیه است. یکپارچگی صوتی باقی می ماند، اما در اینجا فقط یک کلیپ مونو داریم که به وسط می رسد تا همه چیز به همان اندازه از هر دو بلندگو سمت چپ و راست پخش می شود. – این خیلی خوبه. هیچ کس نمی گوید که در مورد یک سالاد. – [مربی] حالا، من می خواهم شما یک سناریوی دیگر را تصور کنید. به جای مصاحبه با یک موضوع به عنوان من در اینجا، تصور کنید که من مصاحبه ای با دو نفر داشته باشم و کانال های سمت چپ و راست نشان دهنده دو منبع میکروفون هستند که صوتی را از هر یک از موضوعات مصاحبه من دریافت می کنند. در این مورد، من فردی را در کانال سمت چپ و دو نفر در کانال سمت راست قرار می دهم. همانطور که می توانید تصور کنید، بسیار خوب است که کنترل فردی بر روی هر کدام از این موارد را داشته باشید در صورتی که فردی بیش از حد بی صدا صحبت کرد و دو نفر با صدای بلند صحبت کردند، من باید شماره گیری و تنظیمات خاصی داشته باشم. در حال حاضر، در یک کلیپ استریو، من نمی توانم این کار را انجام دهم. من نمیتوانم صعود کنم و تنظیمات فردی را فقط در یک آهنگ صوتی انجام دهم. در این سناریو ما قصد داریم پیکربندی صوتی خود را تغییر دهیم تا دو کلیپ جداگانه برای کانال سمت چپ و کانال راست که ما بتوانیم به صورت جداگانه کنترل کنیم وجود دارد.

Let’s go back to our audio channel configuration, right-click, and modify, audio channels. This time I want mono, but instead of just one audio clip, I want two. By doing this, this is called dual mono. In this case, I would want the left channel for the first channel of audio, the right channel for the second. I’ll say OK. Again, same warning. That’s fine and let’s edit this down again, and comma, and I’ll maximize here, and here we go. Here is my simulated person one, here is my simulated person two, and I would have individual control over each of those. We have not forced a serial clip onto one track. Rather it’s split onto two tracks. Again, because each of these is a mono clip, they’re each panned to the middle so they’ll play evenly out of the left and the right speakers. Bottom line, you’re going to be working with all types of audio in Premiere Pro and it’s good to know exactly what’s happening when you’re working with stereo and mono clips and when you might have to reconfigure those channel settings.