آموزش کامل پریمیر پرو سی سی premiere pro Moving clips swapping shots

 

خوب، دنباله ما به خوبی در حال آمدن premiere pro Moving clips swapping shots . همانطور که می بینید، از همان لحظه ای که در آخرین فیلم ما بودیم، تعدادی ویرایش دیگر انجام داده ایم، و ما در شکل بسیار خوبی هستیم، اما فکر می کنم چند عکس وجود دارد که ما باید حرکت کنیم و من هم فکر می کنم که من می خواهم برخی از فضاها را بین برخی از عکس ها ایجاد کنم تا بتوانیم این ترتیب را بسوی کمی بخوریم. برای اولین بار، من می خواهم برخی از فضاها را در چند نقطه ایجاد کنم تا در ابتدا چیزهایی را باز کنم. اگر من در اینجا بزرگنمایی کنم، به علاوه، علاوه بر این، در اینجا ما با هیجان مردم در مورد دونات شروع می کنیم، ما به مقدمه مادام دونات می رسیم، و سپس به نحوه بیان خود از طریق دونات. من فکر می کنم احتمالا می خواهیم بعضی از فیلم های دونات را در اینجا داشته باشیم، ما می توانیم یک تعادل موسیقی داشته باشیم، بنابراین بین این بیانیه مقدماتی و زمانی که او خود را معرفی می کنیم، فضای کمی پیدا می کنیم. بنابراین یک روش چندگانه وجود دارد که می توانم این کار را انجام دهم. اگر میخواهم همه چیز را Lasso بسازم و سپس آن را پایین بیاورم،

I certainly could, and this is a pretty short sequence, that’s not that hard to do, but if I need to create space and the sequence is longer or more complex, Lassoing might not be the easiest solution. Let me undo that, Cmd + Z or Ctrl + Z, and instead I’m going to come to this command here, which is the Track Select Forward tool, keyboard shortcut A. So I’ll press A and then I will select this clip, and notice that it selects everything from this point forward and it’s going to do so for all of my selected tracks. Right now I just have material on V1 and A1, which are selected, but if I had more clips on more tracks, it would also select those from this point in time. And I can drag or I can nudge, to nudge a clip or a group of clips, I just hold down Cmd or Alt on a P.C., and then use my arrow keys. So if I want to go forward one frame at a time, I can do that, and everything’s nudging. If I want to go five frames at a time, I just add Shift to this, so right now I’m holding Shift + Cmd and then tapping my right arrow key, and I’m moving five frames at a time. By the way, this menu contains not only the Track Select Forward tool, but if I hold this down you can see that there’s also Track Select Backward tool, keyboard shortcut Shift + A, okay, so sometimes that’s useful, as well. Alright, and I want a little bit more space also right before and after Madame Donut talks about her workday. So if I zoom in here you can see that she’s talking about her brioche donuts, how it’s the Cadillac of all doughs, and then she starts talking about her workday. So let’s now select this and I’m going to just break this up just a little bit, give it a little space, and then at the end of the workday, as well, about right here, and give that some space, too. Now, anytime you switch your editing tool, as I have here, and you want to go back to just your traditional selection tool, which is where you’ll be most of the time during the editing process, just always press V, okay, the selection tool keyboard shortcut is V, so when I’m done using my Track Select Forward tool, I just automatically press V and I’m back to just general editing mode.

خوب، بنابراین من برخی از شکاف ها را در اینجا باز کرده ام، و چیزی که بعدا می خواهم انجام دهم این است که فقط موقعیت چند عکس را مبادله کنم، و این دو عکس دو بعدی در اینجا است. من قصد دارم تا دومین بازی را برای آخرین بازی انجام دهم و احتمالا خواهید دید که چرا من می خواهم این آخرین ضربه باشد. – من واقعا احساس می کنم که من جهان را از طریق شیرینی پزی تغییر می دهم. شما باید باشید – [مربی] خوب، بیا اینجا بزنیم، به علاوه، به علاوه، اگر من فقط این را کشیدم، متوجه خواهید شد که این فقط آن را منحرف می کند، این چیزی نیست که من می خواهم، اجازه دهید آن را لغو کنم. در عوض، من می خواهم عکس ها را مبادله کنم. بنابراین اگر دکمه Cmd را نگه دارید یا Ctrl را روی P.C. نگه دارید، متوجه خواهید شد که مثلث سفید سفید شما را می بینم. این به من می گوید که من آن را از یک مکان استخراج می کنم و آن را به محل دیگری تقسیم می کنم، و اکنون این عکس ها موقعیت را تغییر داده اند. ممکن است متوجه شده باشید که وقتی موقعیت را عوض کردید، جنبش مغناطیسی شد، و این به این دلیل است که من Snapping را فعال کردم. این دستور در اینجا، میانبر صفحه کلید S، اجازه می دهد تا رفتار مغناطیسی رخ دهد. اگر من آن را خاموش کنم، من فقط S را فشار می دهم و دوباره امتحان می کنم، و من فقط Cmd + کشیدن آن را می بینم، متوجه می شویم که هیچ مغناطیسی وجود ندارد و می تواند تبدیل به خیلی سخت تر شود تا واقعا درک شود که در آن من باید آزاد کنم این، و شما می توانید در پایان با فریم های فلش. پس اجازه دهید من آن را خنثی کنم، من به عقب بر می گردم و بگذارید بله، این نظم است که من می خواهم. خوب، حالا من می خواهم کمی بیشتر درباره این رفتار مبادله صحبت کنم. این یک مبادله بسیار ساده است. ما فقط با کلیپ هایی که حاوی یک کانال ویدئویی، یک کانال صوتی هستند، برخورد می کنیم و در هیچ آهنگ دیگر هیچ چیز وجود ندارد. بنابراین زمانی که این مبادله را انجام می دهم، متوجه خواهید شد که مثلث های سفید من کوچک است که تمام مسیر را به سمت بالا و پایین می گذارند و این بدان معنی است که مبادله در آن مکان در تمام آهنگ ها انجام می شود.

Now, sometimes that’s not desirable. Let me come to this sequence here. Alright, so this is actually the Donut Dynamite promo at a much later stage, where I have all of my interviews laid in here on tracks V1 and A1 but then also on V2, I have all of my visual B roll, okay? Here at the end, I have my two shots that I want to change position. So, if I was to just hold down Cmd, or Ctrl on a P.C., and change the shot’s position, you’ll notice that, again, I have my white triangles that extend all up and down the tracks, and when I release, it’s not behaving exactly as I want, rather, it’s inserting the shot at this point and the insert is occurring across all tracks, and so, all of my visual B roll that accompanied this is now hanging out down here. Let me undo that, Cmd + Z, and so, if I instead move this with a different modifier, I’m going to hold down Cmd + Opt, or Ctrl + Alt on a P.C., and I drag this over, visually, my white triangles are only on V1 and A1. This swap is only going to occur on the tracks that I’m directly interacting with. It’s going to ignore clips on all other tracks. I’m going to release, notice that the only shots that perform the swap were on the tracks that I was actually interacting with, and then everything else remained where it was. Okay, so when you need a much more targeted swap that’s just occurring for the clips that you’re moving, remember to hold down that extra modifier key, Cmd + Opt or Ctrl + Alt on a P.C. Alright, so that’s a glimpse into moving things around in the timeline in Premiere Pro. Now you can create gaps and nudge clips and perform swaps in various ways.